Joululta näyttää, mutta ei tunnu.




Nigerialaispojat koristelemassa joulukuusta elämänsä ensimmäistä kertaa.




yks tonttu <3






Aamulla olin bussissa matkalla kouluun, kun edellinen hostäitini soitti. Hän sanoi odottavansa minua koulun portilla. Näimme ensimmäistä kertaa sen jälkeen, kun muutin pois kolme viikkoa sitten. Hän antoi minulle joululahjan, mikä liikutti minua erityisen paljon siksi, että nainen on muslimi, eikä itse vietä joulua. Vähän tuli haikea olo, mutta ei kuitenkaan ikävä. Mulla menee paremmin tässä uudessa perheessä. On jotenkin helpompaa.
     Sain ihania lahjoja niin kavereilta kuin Suomi-äidiltäkin, mutta paras joululahjani oli nähdä perhettä skypessä. Näin molemmat isovanhempani ensimmäistä kertaa Kiinaan muuttoni jälkeen.
     Rakkaiden ihmisten näkemistä lukuunottamatta tänään ei ole tuntunut oikein miltään. Ei ole ollut ihmeemmin koti-ikävää, mutta enpä ole kummemmin nauttinutkaan. Melko tavallinen koulupäivä, ei sen kummempaa. Paljon suklaata tuli syötyä, sen verran jouluperinteistä pidin kiinni.




Hyvää Joulua!

edit. Kaikki kuvat ovat koulultani. Hostperheessä joulua ei vietetä, pienen muovikuusen he olivat hankkineet minua tervetulleeksi toivottamaan.
.