Kaveri sanoi mulle ihanasti yksi päivä, kun juteltiin kehen sopii mikäkin elementti (tuli / vesi / maa / ilma).
     "Mun mielestä sä olet kuin ilma. Musta tuntuu välillä, että sä olet niin vapaa."
Hämmästyin ja ilahduin. Se on ihmeellistä, kuinka paljon hyvää mieltä yksi pieni kommentti voi tuottaa.

Vapauspostauksen kuvat on tietysti otettu meidät koulun alueella pitävän aidan vieressä. :D Onneksi meillä ulkomaalaisoppilailla on keinomme päästä koulun alueelta ulos ilman aidan yli kiipeämistä. (Näin tänään oikeasti kiinalaisoppilaita kiipeämässä aidan yli ruokatunnilla!)
     Eilen portinvartijapoika* ei suostunut uskomaan, että multa oli koulu loppu, eikä siis päästänyt mua koulun alueelta ulos. Autolle se joutui portin aukaisemaan, ja mä livahdin siinä samalla sitten läpi huikaten kiitokset. Vähän nolotti jälkikäteen, kun kaveri sanoi jätkän olleen ihan hädissään mun paosta.
     Eilisestä oppineena se avasi portin tänään ihan kiltisti. Huuteli kuitenkin mun perään koppinsa ikkunasta (älkää kysykö mitä, en tiiä), joten jäin jutulle. Tai no jutulle ja jutulle. Se selitti kauheesti jotain ja mä hoin etten tajua, ja että osaan kiinaa vaan vähän. Aikamme seisoskeltuamme nenät vastakkain (poika parka, mun nenä ei ollu tänään kaunista nähtävää) mä tajusin sen kysyvän olenko mä opettaja. Myönsin etten ole.
"Mihinkäs sitä sitten oikein ollaan matkalla?"
"Kotiin? En asu koulun asuntolassa."
"Aaaaa."
"Näkemiin!"
"Näkemiin."

En ole käyttänyt koulupukua enää vähään aikaan, joten siksi väärinkäsitykset ovat mahdollisia. Yksi usalainen miesopetteja luuli mua uudeksi opettajaksi, kun lakkasin koulupuvun käytön ja sattui olemaan meikkiäkin naamassa. Vaikka oltiin joskus vaihdettu pari sanaakin. Ei ollut opettanut mua, mutta silti hiukka huvittavaa.
     On ihanaa olla taas omissa vaatteissa, mutta on siinä koulupuvussakin puolensa. Ainakin opettajien ja oppilaiden erottaminen on yksinkertaista. Mun omiin vaatteisiin paluuseen ei ole mitään oikeaa syytä. Huomasin vaan, ettei kukaan oikeestaan jaksa vahdata sitä koulupuvun käyttöä. Meidän ulkomaalaisten kohdalla siis.
    
*) Portinvartijaa nimitän pojaksi, koska pärstän perusteella kyseessä on lapsityövoima. Aasiassa kun olen, niin luultavasti vartija kuitenkin todellisuudessa on minua 5-10 vuotta vanhempi.

Päivän tapahtumat: Mulla kokeet ohi ja USAssa sama vanha jatkuu. Mutta ei se mitään, Obama on ihan jees. Romneyssakin olis tosin ollut puolensa.
Aiemmin tapahtunutta: Pikku herra Schback. Eka kiehuin raivosta, sitten tajusin turhaksi. Mahtaa juippia harmittaa typerä faceilunsa, vai tajuaako se edes, että mitä tässä keuhkotaan? Jos kaikki Suomen tulevaisuuden toivot olisivat samaa luokkaa, he rakentaisivat ajan kanssa aikakoneen takaisin vuoteen 1918.

"Marraskuu, eilen torin laitaan kasvoi mandoliinipuu
marraskuu, nyt on sen kuoreen kirjoitettu beibi i love you"
- Miljoonasade: Marraskuu

Translation: There's nothing new under the sun.