torstai, 4. lokakuu 2012
Lukio nro. 19
Se on koulujärjestelmä, jossa
- opiskelu on loputonta toistensa kaltaisten harjoitusten tekemistä ja ulkoa opettelua
- ei harjoitella tietojen soveltamista käytäntöön
- oppilailta viedään vapaa-aika, jona he voisivat tehdä jotakin paljon hyödyllisempää kuin turhia harjoituksia
- oppilaat ovat massaa, heitä ei kohdella yksilöinä eikä heidän yksilöllisiä tarpeitaan oteta huomioon
- opettajalta ei saa kysyä "Miksi?", saati sitten kyseenalaistaa hänen sanomaansa
- omien aivojen käyttö on kielletty
Tämän koulutusohjelman tulokset näkyvät varmasti myös työpaikoilla.
En enää ihmettele, miksi Suomen koulujärjestelmä on paras. Korjaus: on ollut paras. Hesarista luin jutun, joka ei hämmästyttänyt ainakaan minua tai suomalaiskaveriani. Suomen koulutusjärjestelmä on luisumassa alamäkeen.
Hesarin jutun voi lukea tästä: Kehuttu koulumallimme alkaa repeillä reunoilta
Koulujärjestelmämme hienouksiin kuulunut vapaus on riistäytynyt käsistä ja mahdollistanut oppilaiden laiskistumisen. Myös lasten ja nuorten lisääntynyt pahoinvointi näkyy varmasti koulunkäynnissä.
~
Oma opinahjoni, lukio nro. 19. Jo superpersoonallinen nimi kertoo lievästä laitosmaisuudesta.
Koulurakennukset ja koulun puutarha ovat komeita. Moni kakku päältä kaunis..
Kiinalaisoppilaiden luokka. Vaihto-oppilaiden luokat ovat tilavampia.
Meidän vaihto-oppilaiden koulunkäynti on varsin erilaista kuin kiinalaisten oppilaiden. Aiemmin mainitsemani opetusmetodit eivät siis koske meitä täysimittaisesti.
Ruokala. Näitä tällaisia halleja on kaksi.
Kouluruoka on yleensä hyvää.
2000-oppilainen koulumme on Pekingissä pieni.
Asento!
Näistä maista koulussamme on opettajia tai oppilaita.
Kommentit