Hostisoisän 80-vuotissynttärit viime lauantaina meni hyvin. Oli kiva oppia lisää kulttuurista ja nähdä jälleen isäntäperheen sukua. Parinkymmenen iäkkäämmän ihmisen lisäksi suvussa on jopa muutama alle kolmekymppinenkin. Alkeistason englanninkielitaitoakin löytyy useammalta.
     Vaihdeltiin nyt nuorison kesken sp-osoitteita yms. Kiinalaisissa suvuissa saa olla äärimmäisen varovainen sen kanssa, miten (ja keiden kuullen..) puhuu vapaille jätkille / miehille. Olen jo saattanut aiheuttaa pienen skandaalinpoikasen, hups.

Mä missasin eilen tietämättäni tilaisuuden päästä Maon tyttären (/ lapsenlapsen?) kanssa syömään. Arvatkaa ärsyttääkö?! Tää mun hostisoisä oli Maon henkivartija, ja siksi suvut tuntevat toisensa. Toivotaan, että tulee uusi tilaisuus.
     Rouva on aika julkkis. Suvi osui kerran samaan paikkaan sen kanssa. Toimittajia oli kuulemma paljon ja salamavalot välkkyivät. Suvikin onnistui nappaamaan kuvan kännykällään.
    
Hostisoäiti joutui tänään sairaalaan, ilmeisesti jotain vähän vakavampaa. Toivottavasti toipuu nopeasti. Mahtava mummo! Ystävällinen, välitön ja hymyilevä. Uskaltaa puhua mulle kiinaa, kehuu mua aina kauniiks kun nähdään (:::D) ja tykkää musta liikuttavan paljon.<3

Translation: Hostgrandfather's birthdayparty went well on Saturday. It was nice to learn more about the culture and meet hostfamilys relatives again.
     Yesterday I missed a possibility to meet Mao's daughter / granddaughter. :( My hostgrandpa was Mao's guardian and that's why these families know each other.
     Today my hostgrandmother had to go to hospitol. I'm little bit worried about her.